Thursday, December 4, 2008

Meletup (konon)

Hari ini aku sangat sibuk.

1. Hari ini hari khamis. Hari mengemop lantai. Hari membasuh cadar dan selimut. Juga tuala mandi.

2. Adik-adik datang dari Johor. Kena masak awal. Masak nasi untuk 6 orang makan. Kalau campur cfu, kira macam kena masak untuk 10 orang.

3. Kemas bilik tetamu. Sapu lantai, pasang langsir dan cadar semua. Selama nih, bilik tetamu hanya ada 2 tilam bujang dan 3 biji bantal. Dan sawang.

4. Oh, junk food! Biskut bantal, Oreo dan kek coklat lembap dah habis. Kena menapak ke pasar kecil (terjemahan mini market). Ada orang dalam rumah yang suka menggeledah dapur tiap masa. Kat rumah ni cuma ada 2 orang saja. Kalau dah aku yang menulis kat sini, kamu tahulah siapa.

5. Sibuk mana pun, blog mesti dijengah. Sambil-sambil tuh, sempat menyimpang. Terjumpa sesuatu yang tak disangka di kalangan orang-orang 'rambut meletup' ini.


Klik gambar untuk lihat 'rambut meletup' yang lain. Hati-hati. Jangan sampai PC kamu pula yang meletup.


Terus capai telefon.


Mrs. Kepoci : Weh, ko menang 150 senyap-senyap je eh.

Mr. Blur : Huh? Menang ape?

Mrs. Kepoci : Habis tuh, siapa lagi yang ada nama macam nih kalau bukan ko. (Sambil menyatakan alamat laman web berkenaan dengan penuh keterujaan. Dengan harapan, ada la bahagian untuk aku nanti. )

Mr. Blur : Ha'ah laa, Long! (terlompat-lompat kegirangan) Aku lupa. Dah lama gila. Sampai dah lupa. Apasal diorang tak contact aku aa? Nak buat apa aa... Lo..L.. Long? (tiba-tiba makin blurr sebab terlalu gembira sampai lupa nak panggil aku apa.)

Mrs. Kepoci : Lorr. Contact aa orang tu balik. Tanya macam mana. err.. jangan lupa bahagian untuk Along.

Mr. Blur : Hahahahaha. Hari ini adalah hari bertuah aku.

Mrs. Kepoci : (Dalam hati : Hari bertuah untuk aku juga. Siap laa ko datang sini nanti.)


*Sedang membuat muka perempuan mata duitan.*

2 comments:

  1. fuuu. banyak buat kerja rumah.hari yg produktif.



    wa menang wang.
    best betul.
    ($_$)

    ReplyDelete
  2. chika kah ini?
    idop lagi blogspot u nih, yer.

    wa sudah mau kawen.
    best betul
    (@_@)

    ReplyDelete

Tak baik marah-marah, tau. Cepat kedut nanti.